Een ‘out of the booth’ idee op ISE 2024

Aaah, Barcelona. De stad van de Sagrada Familia, Camp Nou en, ook dit jaar weer, ISE. Of voluit: Integrated Systems Europe, ’s werelds grootste vakbeurs voor AV en systeemintegratie. Met 1.300 exposanten verdeeld over 8 gigantische hallen, stond elk bedrijf voor dezelfde uitdaging:

Hoe trekken we de aandacht van 73.891 bezoekers?

 

Exact de vraag die Crestron Electronics ons een paar maanden voor de beurs stelde. De centrale boodschap op de stand? ‘One million and counting‘, ter ere van een miljoen verkochte units van DM NVX® AV-over-IP, een technologie die realtime audio, video, USB en apparaatbesturing streamt over gigabit-netwerken. Hoe brengen we deze boodschap over aan zo veel mogelijk bezoekers?

Weg van de beurs, rechtstreeks de metro in

Zelf al eens een vakbeurs bezocht? Dat is net als een IKEA-bezoek op zaterdagmiddag waarbij elke MALM of KALLAX om jouw aandacht schreeuwt, met dezelfde boodschap. Voor bezoekers wordt dit snel allemaal te veel of te druk.

Natuurlijk kan je advertentieruimte op de beurs zelf kopen. Maar als mensen er niet naar omkijken, levert die investering weinig op. 

Dus dachten wij deze keer outside the booth.

Tijdens de beurs pendelen internationale bezoekers elke ochtend en avond tussen het stadscentrum en de beurshal. Toen we hoorden dat iedereen een vierdaagse metropas kreeg, wisten we precies waar we moesten zijn.

Kristof Marnef, Campagnestrateeg

73 unieke designs? Daar loop je niet zomaar voorbij

We werkten samen met een lokale mediapartner, Grupo Main, voor een volledige takeover in de twee dichtstbijzijnde metrostations. De enige plaatsen waar pendelende bezoekers in en uit de metro stapten. Daarmee kreeg Crestron veelvuldige én exclusieve brand awareness nog voor bezoekers één voet in de beurshal hadden gezet. 

Fun fact: elke advertentie kreeg een uniek ontwerp, een subtiele knipoog naar de miljoenen unieke momenten die DM NVX® op scherm heeft gebracht.

Impact gemaakt en gemeten

Hoe meet je nu het succes van dit soort Out Of Home (OOH) advertenties? Ook daarvoor konden we rekenen op onze Spaanse partners. Poortjes aan de stationsuitgangen leverden exacte cijfers over het aantal passanten en via het metropersoneel wisten we hoeveel mensen elke dag naar onze metrohaltes pendelden. 

Tijdens de 4 beursdagen kregen zo maar eventjes 74.992 voorbijgangers onze boodschap te zien. Doel bereikt? Check!

Dus, moet je OOH-advertenties overwegen voor B2B? Als je weet waar je doelgroep uithangt, en wanneer, dan verdient OOH zeker een plek in jouw mediamix.

Ook dat OOH-gevoel als je bovenstaande OOH-advertenties ziet?

Weet je niet waar beginnen?
Wij brengen met plezier alles voor jou in kaart.

Thank you, we'll be in touch as soon as possible.

There was an error, please try again.